Pratico 2.0 Dizel Çıkma Eksantrik Kapağı
Eksantrik Kapağı Nedir?
Araçların beyni olarak motor kabul edilmektedir. Araçların motorları birçok donanımla birlikte çalışır. Eksantrik mili de motorla bağlantılı olarak çalışan bir araç içi parça olarak kabul edilir. Araç içinde bulunan supapların zamanında açılıp kapanmasını sağlar. Eksantrik mili üzerinde kam adı verilen demir veya çelikten oluşmuş bir sistemdir. Doğru çalışması durumunda, motor aracı boğmadan veya arızalanmadan çalışabilecektir.
Eksantrik Kapağı Arızası Nasıl Anlaşılır?
Pratico 2.0 Dizel Çıkma Eksantrik Kapağı arızası, genellikle ses uyarısı geldiği zaman belli olur. Aracınızın rölanti durumda çalışan motorundan tak tak şeklinde gelen ses eksantrik milinin aşınma durumunu gösterir. Kontrol etmek için triger kayışının sökülmesiyle kasnağı hafifçe sallayabilirsiniz. Eğer bir boşluk varsa bu kendini belli eder. Ayrıca sesin nereden geldiğini en iyi şekilde kontrol etmenin yöntemi yağ değişimi yapılarak olur. Yağ değişimi sonrası ses azalıyorsa sorun mil den kaynaklıdır. Zincirlerde aşınmadan kaynaklanan arızalar da meydana gelebilir. Eğer yağ tüketiminiz de normalde daha farklı oluyorsa, aracınızın çekişten düştüğünü fark ettiyseniz eksantrik mili arızası meydana gelmiştir. Bu durumlarda aracınız çalışmayabilir veya hareket etmeyebilir. Bu gibi durumlarda parçaların değişmesi gereklidir. Bunun için de güvenli ve kaliteli hizmet veren firmamızı tercih edebilirsiniz.
Pratico 2.0 Dizel Çıkma Eksantrik Kapağı
Aracınızda meydana gelen eksantrik kapağı ve mili arızalarında, arıza dikkate alınmazsa daha büyük arızalar meydana getirebilir. Bunu önlemek için arıza meydana geldiği anda milin değişimi yapılmalıdır. Firmamız gibi profesyonel kişiler tarafından bu arızalar giderilmelidir.
Örneğin sizin aracınızın Pratico 2.0 Dizel Çıkma Eksantrik Kapağı değiştirilmesi gerekiyor ise firmamızdan temin ettiğiniz parça değişimi şöyle olmaktadır:
- İlk olarak araç motoru sökülerek çıkartılır.
- Aracın motor bloğunun kapağı sökülür.
- Eksantrik mili sabit tutan somunlar sökülerek çıkartılır.
- Ortaya çıkan Eksantrik mili yatağı da çıkartılır. Ve gerekli bakım ve değişimler yapılır.
- Sonra motordan sökülen parçalar tekrar yerine yerleştirilir.
- Ayrıca sadece miller de olan arızalar değil, valf kapağında ve contalarda da arızalar oluşabilir.
Bu işlemlerin çok dikkatli yapılması gerektiği için oto servise götürmelisiniz.
Eksantrik Mili ve Kapağı Arızalarında Ne Yapılır?
Eksantrik Mili ve kapağı arızalanmalarında genellikle tamir söz konusu olmamaktadır. Kapağın ve milin bozulması durumunda parçaların değişimlerinin yapılması gerekir. Firmamız olarak sizlere uygun Pratico 2.0 Dizel Çıkma Eksantrik Kapağı ve birçok marka model de eksantrik kapağı ve mili parçaları temin edilir.